Zdraví ( web)

Jak zahnat nemoci

25. července 2013 v 21:28 | Veronika Srncová


Jak zahnat nemoci

25.7.2013



Girl in winter clothing sneezing

Seděla jsem večer u počítače, když jsem při jednom polknutí ucítila v krku nepříjemný pocit. Za chvíli na svoji existenci začala upozorňovat počínající bolestí hlava a vzápětí se do mě dala zima. To všechno se odehrálo během několika málo minut a s každou další mi bylo hůř a hůř. Něco na tebe leze, holka, říkala jsem si a věděla, že bych s tím měla něco dělat.
Hlavou mi běžely všechny bylinkářské rady, které jsem dostala i vyzkoušela. Věděla jsem, na co je dobrý černý bez, divizna, lipový květ i svízel přítula. Jenomže kde je vzít v půl desáté večer a navíc můj stav vyžadoval léčbu o dost radikálnější.
Musela jsem se chtě nechtě druhý den postavit na nohy a fungovat. Bylo nutné se spokojit s běžnými potravinami, které jsou k nalezení v každé domácnosti, a provést příslušnou rychloléčbu jejich prostřednictvím.

Vzpomněla jsem si na svůj oblíbený recept, kterým pravidelně odháním nemoci v zimních měsících, a obvolala své kamarády a známé, aby mi poradili, co používají oni. Protože je doba, kdy na nás začínají útočit bacily všeho druhu, podělím se s vámi o rady, které jsem nasbírala. Jsou zaručeně účinné
Zázvor. Čerstvý kořen, samozřejmě, žádný prášek. Jakkoliv a hlavně hodně. Ale nejstravitelnější metoda je zřejmě jeho nakrájení na malé kousky nebo nastrouhání a poté zalití horkou vodou. Vypít až do dna a nenechat ani kousek. Není na škodu přidat med. A komu je tak špatně, že se k medu už nedoplazí, může ho v nouzi zalít instantním granulovaným čajem.
Ginger on white background
Česnek. Rozmačkat několik stroužků a zalít vroucí vodou. Varianty jsou zalít kuřecím vývarem, přidat med, nebo i citron. Podle chuti a odvahy každého, ale kupa česneku je základ, který vypudí všechny nežádoucí potvory z našeho organismu. Po této kúře bych však nedoporučovala nějaký čas vycházet mezi lidi, jinak toho vypudíte daleko ví
Fresh Garlic
Křen. Nastrouhejte si kořen, zhluboka se nadechněte a dobrou chuť. Samotný ho pozřou jen silné nátury, tak ho klidně smíchejte s jablkem, zelím nebo čímkoliv. Ale stejně si připravte krabici papírových kapesníků. Pozor, hlavně nevydechovat nosem
Horseradish
Cibule. Respektive její šťáva. Krabici s kapesníky neuklízejte, cibuli nastrouhejte, pocukrujte a nechte vypotit. Slitou šťávu statečně polkněte.
Onion
Grog ze slivovice. Do něj nalít med, přidat citron a pokud je doma, tak i aspirin. Co nejrychleji vypít a jít se vypotit. Také co nejrychleji, abyste do té postele vůbec trefili. :-)
Hot mulled wine with orange slice
Svařák z červeného vína. Přestaňte se olizovat, je třeba do něj nalít právě rozškvařený špek i s kostičkami. Pít se má naopak pomalu. O to rychleji se potom asi běží na záchod. :o)
Glögg - mulled wine
Dvě deci vodky smíchat se lžící čerstvě namletého černého pepře. Obrátit do sebe na ex. Před touto procedurou polepte byt směrovkami k ložnici, odstraňte z cesty všechny nebezpečné předměty a zakryjte ostré hrany nábytku. :o)
Nakonec je tady plná vana horké vody. Vysypte do ní kilo soli a ráchejte se, dokud nebudete blízko infarktu. Hlavně před ní nezkoušejte žádnou z předchozích procedur, jinak už vám bude dobře navždycky.

Proč jsme unavení?

25. července 2013 v 21:21 | Veronika Srncová



Proč jsme unavení?

25.7.2013



triko

Žijem v rytmu biologických hodin

25. července 2013 v 21:19 | Veronika Srncová



Žijem v rytmu biologických hodin

25.7.2013





V přírodě se vše cyklicky opakuje. A stejné je to i s naším tělem, ve kterém jsou "zakódovány" biologické rytmy. Pro naše zdraví je prospěšné se na ně naladit a žít v jejich rytmu.
Biorytmy 1

23.00 - 1.00 hod.
Je to období, kdy jsme citlivější na bolest, "probouzí" se žlučník, který začíná pracovat. Lidé, kteří mají s tímto orgánem potíže, nemohou v tuto dobu usnout, mají lehké spaní nebo se často budí. Nyní mozek vysílá signály pokožce hlavy, a stimuluje tak růst vlasů. Kolem půlnoci se naše tělo snaží nabrat novou energii během klidu - spánku.
1.00 - 3.00 hod.
Čas odpočinku, útlumu, mozek se málo okysličuje, proto musíme být pozornější, pokud pracujeme nebo řídíme auto. Aktivují se játra, tělo se čistí, proto se nedoporučuje jíst ani pít, pracuje naše chemická továrna. Nyní je v "práci" hormon vasopressin, který reguluje zadržování vody v našem organismu, abychom nemuseli přerušit spánek a jít na toaletu.
3.00 - 5.00 hod.
Doba, kdy jsou v činnosti plíce, proto se mohou budit lidé, kteří mají s plicním systémem problémy. Mohou to být astmatici, silní kuřáci cigaret, ale i lidé, kteří onemocněli respiračními chorobami (angína, záněty cest dýchacích atd.). Je to také čas, kdy můžeme silněji trpět různými obavami a úzkostmi, což se promítá i do naší psychiky.
5.00 - 7.00 hod.
Nyní je nejaktivnější naše tlusté střevo, proto je to vhodná doba na probuzení a vyprázdnění střev. Náš krevní tlak se začíná zvyšovat, zrychluje se srdeční tep a tělo se připravuje na vstup do nového dne. Jestliže vstáváme mezi 6.-7. hodinou, jsme čilejší, než když stáváme později. Probuzení a vstávání by nemělo být rychlé, ve stresu. V tuto dobu je také vhodné pít hodně tekutin - nejlepší je čaj nebo jiné teplé nápoje, nic studeného.
7.00 - 9.00 hod.
Ideální čas na ranní cvičení, sprchování (teplou, nikoliv studenou vodou). Do obrátek se dostává žaludek, přijímá živiny, je vhodná doba na snídani a také léky a potravinové doplňky, vitaminy atd., protože náš trávicí trakt pracuje naplno. Nyní se rozbíhá psychická aktivita, proto je dobré si na 9. hodinu ranní domluvit důležité schůzky a jednání.
9.00 - 11.00 hod.
Nyní mozek vykazuje nejvyšší aktivitu, proto je to doba vhodná pro pohovory, zkoušky, konkurzy atd. Jsme v té nejlepší formě. V těle je nyní v permanenci nejvíce slinivka a slezina, tak si můžeme dopřát ovoce a sladkosti, které podpoří energii. Duševní aktivita je na vrcholu kolem 11. hodiny, lehce zvládáme i náročné pracovní úkoly, naše psychika vydrží větší zátěž.
Close-up of a young couple sleeping
11.00 - 13.00 hod.
Srdce pracuje na plné obrátky, není vhodné zatěžovat tělo větším množstvím potravy, raději se vyhneme opulentním obědům, povzbuzujícím nápojům, jako je káva a alkohol. Nastává celkový útlum, nejvhodnější je odpočinek, pauza, procházka na čerstvém vzduchu. Naše tělo přeřazuje na nižší stupeň, pociťuje únavu a potřebuje klidnou chvilku. Tělo nyní vylučuje tekutiny, proto můžeme častěji chodit na toaletu.
13.00 - 15.00 hod.
Nyní pracuje naplno tenké střevo, probíhá trávení, proto cítíme úbytek energie. Potřebujeme se uvolnit, jsme unavení a někdy se nám chce i spát. Jsme nepozorní, takže můžeme dělat chyby - v této době podle statistik dochází k nejvíce úrazům, měli bychom si dopřát siestu.
15.00 - 17.00 hod.
Energie se začíná zvyšovat, aktivita a pracovní tempo stoupají. Nyní je nejlepší čas studovat, protože je zapojena naše dlouhodobá paměť. V těle je nejaktivnější močový měchýř, proto je to doba vhodná pro větší přísun tekutin. I náš trávicí systém je připravený přijmout vydatnější porce jídla. Organismus pracuje naplno, můžeme sportovat, cvičit, uklízet, je čas na manuální činnost.
Beautiful young female sleeping in bed
17.00 - 19.00 hod.
Jsme aktivní, psychicky i fyzicky, vrchol nastává kolem 18. hodiny, pak zase aktivita klesá. Nyní jsou v permanenci ledviny, snaží se vyloučit škodliviny z těla, neměli bychom pít kávu a alkohol, ale spíše vodu a zelený čaj. Kolem 19. hodiny je vhodný čas na večeři. Ale méně je více, raději si dáme salát, netučné jogurty, libové maso, vynecháme slané a kořeněné pochutiny. Nastává útlum duševní aktivity, jsme pasivní.
19.00 - 21.00 hod.
Nyní jsme velmi vnímaví, je tu čas pro duši. Vhodná doba pro návštěvy, kulturní zážitky, poslech hudby atd. Toužíme po komunikaci s přáteli, partnery, rodinou. V činnosti je nyní osrdečník - "obal srdce". Působení léků je nyní vyšší, zvláště antibiotik a také přípravků na revmatické potíže. Kolem 21. hodiny se opět "vzpamatuje" paměť, tak se můžeme dát do studia.
21.00 - 23.00
Smysly jsou aktivní, můžeme si užívat, kolem 21. hodiny je čas dopřát si skleničku, jaterní enzymy odbourávají snadněji alkohol. Po 22. hodině nastává útlum a hlásí se spánek. Podle čínské medicíny je to doba činnosti "tří zářičů", tělo se připravuje na spánek, neměli bychom jíst ani jinak podporovat svoji energii. Kolem 23. hodiny je nejvyšší hodnota hormonu melatoninu, dobře usínáme a regenerujeme.
Sweet dreams

10 důvodů, proč nepít tvrdej

25. července 2013 v 14:29 | Veronika Srncová


10 důvodů, proč nepít tvrdej

25.7.2013




Alkohol provází lidstvo stejně dlouho jako pes. Možná dokonce i déle. A stejně jako psy jsme ho postupně vyšlechtili - vznikli tak i zabijáci, na které je třeba si dát pozor.


10 důvodů, proč nechlastat tvrdej


1) Tvrdý alkohol vám způsobí okno. A nebude to jen tak nějaké okno, bude to přímo výkladní skříň.
2) Výrazně vám ztvrdnou játra. Pivo i víno jsou v tomto směru daleko milosrdnější, jejich popíjením si vlastně prodloužíte život i o několik desítek let.
3) Poměrně často se stává, že po tvrdém alkoholu ztratíte základní hygienické návyky. Pro vaše okolí to může být smutný pohled.
4) Pokud jste pracovně velice vytížený muž, budete mít druhý den po tahu s tvrdým alkoholem velký problém. Čeká vás naprostá pracovní nepoužitelnost. Bude to boj o holé přežití.
5) Raději si nepřipíjejte s bezdomovci na lavičkách, i když vám budou nabízet. Mohlo by se stát, že oslepnete dřív, než přijdete domů.
6) Kdo si myslí, že po tvrdém tvrdne úplně všechno, tak se velice se mýlí. Mozek i vaše mužnost to odnesou měknutím.
7) Pamatujte si, že i žena je lepší než tvrdý alkohol. Také stojí hodně, ale obvykle vám po ní ráno nebývá zle.
8) Kdo z vás si myslí, že je po tvrdém alkoholu filozof, měl by se natočit na video. Budou to asi dost šokující záběry.
9) Pravděpodobně s vámi přestane spát žena. Váš dech, kterým ji budete okouzlovat, je k nerozeznání od mrtvolného zápachu. A s chcíplotinou ona spát nebude.
10) Uvědomte si, jaký proces musí asi probíhat ve vašich útrobách, když některé druhy tvrdého alkoholu jsou schopné nastartovat motor...
10-duvodu-proc-nechlastat-tvrdej

Jak donutit ženy cvičit : 0 )

25. července 2013 v 14:27 | Veronika Srncová



Jak donutit ženy cvičit : 0 )

25.7.2013




Nejhorší je donutit se cvičit. Proto přikládám nápad ... inspirovat se tímto videem :◘)
 
 

Reklama